Proiect de 2,8 milioane de lei pentru reducerea birocrației la nivelul administrației locale din Mediaș

de: Ring Radio
0 Comentarii

Un proiect pentru reducerea birocrației la nivelul municipalității medieșene intră în faza asigurării resurselor financiare. Municipalitatea medieșeană a depus proiectul „Soluții informatice integrate pentru simplificarea procedurilor administrative, reducerea birocrației și îmbunătățirea organizării instituționale“, cu finanțare din Programul Operațional de Capacitate Administrativă 2014-2020. Este un proiect în valoare de peste 2,8 milioane de lei, 98% din sumă reprezentând finanțare nerambursabilă, iar 2% din valoarea proiectului, adică aproximativ 57.000 de lei urmează să fie susținută de la bugetul local. La ședința din această lună a Consiliului Local Mediaș, aleșii locali vor discuta asupra realizării acestui proiect și asigurarea resurselor financiare pentru implementare. Nu este singurul proiect european aflat în derulare la nivelul administrației medieșene. Nu peste multă vreme, medieșenii vor avea parte de servicii online puse la dispoziție de către municipalitate. Primăria Mediaș are în derulare un proiect care beneficiază de finanțare europeană, având ca finalitate eficientizarea serviciilor oferite în cadrul administrației locale. Este vorba despre proiectul “Resurse integrate pentru o dezvoltare locală sustenabilă” în valoare de aproximativ 4 milioane de lei. 98% din această sumă reprezintă fonduri europene nerambursabile, iar restul de 2% va fi suportat de către Primăria Mediaș, aproximativ 80.000 de lei. Rezultatele finale ale proiectului se referă la elaborarea strategiei de dezvoltare durabilă 2021-2027 a municipiului Mediaș, elaborarea Strategiei Smart City a municipiului, implementarea unui sistem informatic integrat cu servicii digitale pentru medieșeni sau arhivarea electronică pentru aproximativ 410 metri liniari de arhivă fizică. Printre obiectivele proiectului se numără eficientizarea și simplificarea serviciilor furnizate medieșenilor de către administrația locală prin implementarea unei soluții de portal de servicii digitale pentru cetățeni, managementul documentelor și retrodigitalizarea arhivei, dar și întărirea capacității instituționale în cadrul Primăriei Mediaș prin specializarea angajaților primăriei pe temele specifice proiectului. De asemenea, zece dintre angajați vor fi instruiți în domeniul planificării strategice, iar 112 persoane vor fi instruite pentru utilizarea noului sistem informatic integrat.

Citește în continuare

Lasă un comentariu

Site-ul foloseste cookie pentru a va asigura o experienta de navigare cat mai placuta. Continuarea navigarii pe site presupune acceptarea Politicii de Confidentialitate si a Termenilor de Utilizare Accept Vezi detalii