Începând de ieri, 7 iunie, actele de identitate care, potrivit legii, au expirat pe perioada stării de urgență și stării de alertă, au rămas valabile pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări, şi-au pierdut valabilitatea. Persoanele cărora le-au expirat documentele trebuie să se adreseze serviciilor publice comunitare locale de evidență a persoanelor pe raza cărora își au domiciliul, pentru schimbarea actului de identitate, având în vedere că aceste documente și-au pierdut valabilitatea începând de ieri. Termenul de soluționare a cererilor pentru eliberarea actului de identitate este de 30 de zile, acesta putând fi prelungit cu cel mult 15 zile de către șeful serviciului public comunitar de evidență a persoanelor. De asemenea, pentru situații de excepție, în scopul eliberării actului de identitate într-un termen mai scurt decât cel stabilit la nivelul serviciului de profil, se poate formula o cerere motivată, adresată șefului serviciului public comunitar de evidență a persoanelor. Pentru evitarea prezentării, în același timp, a unui număr mare de persoane la sediul serviciilor publice locale de specialitate, locuitorilor judeţului nostru le este recomandat să acceseze platformele de programare on-line /telefonic ori să verifice, în prealabil, programul de activitate al celor 19 servicii publice comunitare locale de evidență a persoanelor operaționale la nivelul județului Sibiu accesând site-urile oficiale ale primăriilor în subordinea cărora acestea funcționează.
De ieri nu mai sunt valabile actele de identitate care au expirat pe perioada stării de urgenţă
Postarea anterioară